Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

torsdag 19. juni 2014

Reddende engler fins dom..? Jess! ;)

Selv om jeg har kjøpt meg sitteklipper, så er det ganske mange kroker som den ikke kommer frem i, så jeg må frem med gåklipperen også. men i dag ville den ikke starte..det vil si, jeg prøvde igår også. Det å stå sånn å dra i ei snor..og når jeg hører på lyden at denne vil seg ikke.. da mister jeg litt lysta både på å slå å det andre jeg har planlagt den dagen.. I disse varme sommerdager er det mye annet jeg heller vil enn å stå å dra...
jeg prøver raskt, Fem kjappe pause..svette.. så prøver jeg å forandre på sjåken og drar hardt..vente svette... skrur av lokke til bensintanken..nok bensin..venter, drar så fort jeg kan, kjenner når snora tar, finner rette punktet, drar.
 Høyere armen blir vrengt bakover, mens venstere hand holder på handtaket som er dobbelt, stopperen er en del av det å må holdes inne samtidig, ellers går det ikke.. Det er ikke mye som gjør meg mer f.. enn akkurat dette. Den har oppført seg pent før i år, men nå, som jeg har folk her støtt.. jeg lurer på om den gjør det med vilje..at den er litt sjalu på sittetraktoren...?
mens jeg står der svett å forb.. kommer en bil kjørende opp bak låven, det er en av hytteeierene, han vil snakke om å flytte båtfeste sitt til en annen plass, han ser jeg sliter.. jeg har noe i bilen sier han å går for å hente. han kommer tilbake med ei sprayflaske, tar av luftfilteret, det trengte å bli børstet litt.. Jeg prøver å starte uten hell.. han sprayer.  Prøv nå sier han.
 Å jøss! Den starter så jeg nesten ikke klarer å holde! Armen min får en aldri så liten slengskade.. jeg stopper den ved å slippe vensterehanda fra styre. Jøss, hva er det for stoff? sier jeg, er du en engel med englestoff i bilen:)?
Han smiler, å så blir vi enige om båtfeste. men så sier han:
Jeg å kona var ute i kano før i dag, å da vi kommer forbi lysthuset ditt nede ved elven ser vi at takpappen er vrengt av i vinden, har du noe pappspiker så kan jeg gå ned å feste det.
jeg blir både målløs å glad.
 Han får nøkkel til lysthuset for pappspikerene har ligget der å ventet på en engel..
jeg gikk ned ditt i ettermiddag etter å ha slått ferdig plenene. Revebjellene blomstrer fint der nå. og takpappen la pent på plass..:) TAKK!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar