Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 10. januar 2014

Identitet

Jeg er så heldig at jeg har vokst opp i en stor familie.
 Føler at jeg har fått med meg mye bra ballast, som jeg har hatt nytte av i det voksene livet.
 Selv har jeg to herlige døttre som har gitt meg tre gode guttebarnebarn.
Mamma og pappa døde for noen år siden, men alle mine søsken lever, og vi er samlet ved mange annledninger i løpet av året.
Det at man har en trygg forankring i hverdagen, og vet hvor man står i forhold til hverandre er en styrke tror jeg.
Å være en del av en stor familie med sterke meninger, har ført til mang en kraftig diskusjon.
 Det er en del av livet, og til syvende og sist... om hundre år er all ting glemt.
Det som virkelig er viktig er identitet, røtter, og solidaritet. og vite hvor du hører til, og være stolt av det. Være en del av flokken.
For meg er det viktig at alle er innkludert, ingen glemt,  og selv være i flokken, å innkludere alle i mitt liv. Jeg er veldig stolt og glad i min familie.
Når man blir eldre, blir denne tilhørigheten viktigere, det har den ihvertfall blitt for meg. Og jeg trur jeg er lik de fleste i så måte.
Et nytt år har akkurat begynt, La oss ta vare på hverandre, styrke hverandre, og glede oss over livet og mulighetene.  La alt blomstre !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar