Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 3. januar 2014

Fastedag

jeg har praktisert en fastedag i uka i perioder i mange år. januar er en fin måned å begynne igjen. Etter tv-programmet på nrk1 i går ble jeg innspirert til å sette igang.
For meg har det vært enkelt og ta endagsfaste.
 I programmet var det snakk om to fastedager i uken. kan hende jeg prøver det... men akkurat nå er det vann og urtete. 
Grønnsakbuljong i ettermiddag. Og en halv kopp kaffe.
Jeg drikker oftes en liter kaffe, og om jeg slutter helt får jeg hodepine.
Om sulten blir for ille spiser jeg en rå kålrabiskive. tygger lenge...Jeg er veldig glad i kålrabi ...Nordens appelsin...full av bla. c-vitamin og fiber..:)
Da er jeg igang :)
Qigong øvelser passer godt til en slik dag, så nå skal jeg sette på cdn, det er en halv time med
 innsrtuksjon og rolig musikk,det roer sjel og sinn, og får kroppen i balance.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar