Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 25. juli 2014

Jeg danset i regnet i natt


Solen  varmer hett
kvelden er lys og varm
plenene brunsvidde
plantene tørster
kommer det regn ?
jeg danset i regn i natt.

Mørke skyer
torden i det fjerne
det blåser opp som før regn
vinden stilner
varmen er der
kommer det regn?
jeg danset i regn i natt

jeg vanner mine planter
svett og varm
kvelden går snart over i natt
kommer det regn?
jeg danset i regn i natt

Stille regn  mot soveromsvinduet
 står opp, må ut
barbent i  min røde nattkjole
gresset er vått,  herlig kjølig
strekker armene mot himmelen
endelig kom regnet !
Jeg danset i regn i natt.

Diktet kom til  meg i natt :)

1 kommentar:

  1. Etter en måned uten regn og en skogbrann like ved var det godt med regn I dag

    SvarSlett