Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

lørdag 31. mai 2014

Nytt verandagulv, tilbud og sånt

Alt har en ende. de gamle trelemmene som ble kjøpt og lagt på verandagulvet for ti år siden, var nå modne for utskifting. Slik er det jo når tidens tann tærer på, både det ene og det andre...
Jeg kikket rundt på flere før jeg bestemte meg
Det var jo så mange tilbud! firepakk for 100.- både her og der, og både i kunststoff og tre...vanskelig ...
En dag skulle jeg ut til Coop på Kjørbekk for å kjøpe taksjingel til lysthuset. Lang kø gjør at jeg går å ser meg litt rundt, og der var de!
Ikke verken på tilbud ,eller firepakk, eller 30 ganger 30.
Neida, dette var 60 ganger 60, og de skulle legges inntilhverandre, altså ikke flettes i hverandre.
Dette tiltalte meg. Så mye fortere å legge, færre lemmer, roligere å se på,og solide.
Joda de kostet 75.- for stykke, men så mye dyrere ble det ikke, og tidsbruken ble minimal når jeg la dem, om man ser bort ifra at vi, coopgutten og jeg regnet feil, så jeg måtte en tur til for å få nok.  Bilen var tunglastet hjemmover, og det var noen liter svette (min egen)som gikk med når de skulle bæres inn og opp trappen til annenetasje, men gøy å legge.
Ble veldig ivrig når jeg så det tok form. 45 heller hadde jeg kjøpt sto det på regningen, men da jeg telte dem, etter å ha lagt alle på plass var det bare 41.. og jeg trengte faktisk 8 til for at gulvet skulle bli fylt med disse hellene.
Riktig pent ble det, og her er et bilde av dem...:)) Som sagt, litt av hvert som bør byttes ut etterhvert :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar