Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

mandag 14. april 2014

Påskepynt

Jeg har tatt frem påskepynten, og minner strømmer på... her er eggekurven som jeg arvet av mamma...og eggene vi malte som barn...Husker så godt hvordan vi kakket hull å blåste ut plomme og hvitte i en bolle.. Mamma laget kaker av eggene, mens vi satt å malte på skallet. Nå har mange godt istykker..Mine barns egg har også fått plass.
I år lærte jeg barnebarnet Leander å blåse å male på egg.
Egget er symbol på nytt liv og håp..
 Denne klasen av egg som henger i vinduet oppbevarer jeg i en eggekartong det beskytter dem. Min Yngste datter og jeg har malt dem en gang for mange år siden....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar