Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

tirsdag 3. desember 2013

julevask...

Dagen i dag er satt av til å vaske kjøkkenet.
 Jeg er av dem som liker å ha ting stående fremme, lett tilgjenngelig... og jeg elsker gamle ting og kjøkkendubbedingser... Det vil si at å vaske kjøkkenet tar litt mer tid, enn om jeg hadde vært en minimalist, med sans for ryddighet og blanke flater...
Alt av porselen og kobber tas ned av hyller og vegger...og hver eneste ting bringer fram minner.. hvem fikk jeg denne av? Jo Liv min søster har laget denne for tjue år siden omtrent.
 Stråmønsteret fra Egersund som jeg fikk av min svigermor... kobberkjeler...ting som barna laget da de var små...tegninger fra barnebarn.... Krydderbokser av alle slag...som sagt det tar tid å vaske et slikt kjøkken, men det er koselig også, når minnenne strømmer på...:) Når grønnsåpelukta sprer seg i heimen....Da får jeg komme igang. Ha en fin førjul !
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar