Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

mandag 8. september 2014

Foredrag på Anne Grimdalens museum på Skafså

I helgen har jeg vært på Skafså. Ikke akkurat det beste været å være i fjellet på, men jeg hadde et oppdrag der oppe. og da hytta til min bror Thorstein ligger like i nærheten var det hyggelig å ta helgen i fjellet.
I stedet for sopptur ble det innekos med striking å god mat.
Foredraget ble holdt på søndag ettermiddag. Det var siste søndagsåpent for i år, og mange hadde funnet veien til museet. her ble servert herlig suppe med urter, og urtebrød i kafeen, og når klokken nærmet seg fire fant publikum veien inn i galleriet der det først var underholdning med musikk før mitt foredrag om urter. Etter foredraget ble det spørretime, og salg av min urtete " Villblomst.te" i museumsbutikken.
Det ble en lang kjøretur hjem igjen på kvelden, for å være eksakt 3timer og 10 minutter uten stopp, i øs pøs regnevær. Jeg traff mange hyggelige mennesker og mine to hefter om bruken av urter var det også mange som kjøpte med seg hjem. Godt å se og føle at man gjør noe viktig med å spre kunnskapen om urtene videre.
Hyggelig var det å bli overakt  denne boken som gave etter foredraget. jeg har alltid beundret denne kunstneren.
www.grimdalstunet.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar