Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

mandag 11. august 2014

Fagfolk er fagfolk

Joda, da har jeg hatt fagmann i kjelleren for å se på trøkktanken min.
Nok luft konstaterte han med måleren sin, klokka på tanken var kaput.. Så var det å ta imot en leksjon i hvordan slike pomper virker.
jeg følte meg godt utlært etterhvert.  Grunnen til at det ikke kom noe vann var en grå liten bryter på en grå firkanta boks nederst på tanken...den bryteren sto det ikke noe om på bruksanvisningen min..å jeg så den ikke før fagmannen viste meg den.
Men jeg må jo ha vært bort i den ellers ville jeg jo ikke hatt vann før heller...mystisk...
Nå strømmer det vann både i første og andre, og ute regner det som om hele himmelen er åpen... Skal ikke klage på for lite vann på en stund. :)

Men som han sa, han med all kunnskapen om slikt utstyr. : Nå er utstyret ditt gammelt, så du må regne med noen nyinnvesteringer etterhvert.
 Jotakk... det er det jeg også tenkte, at nå er det noe som må skiftes ut, og det er som regel noe som koster litt.
Får håpe det holder noen år til.. jeg er ihvertfall kjempeglad for at han kom så fort, og fikk trykket på de riktige knappene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar