Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

onsdag 24. september 2014

Sår hals, presseveteraner å berging av potteplanter

Joda, det begynte i går. jeg hadde ikke åpnet munnen før telefonen ringte ved elevetiden.
 De lydene som kom ut  lignet ikke på min stemme, og ordene var egentlig helt uforståelige for personen i andre enden..
Jeg ble ganske forskrekket,  for jeg hadde ikke følt at noe var på gang.
Som regel får man noen forhåndsvarsel . Jeg hadde familien på besøk søndag på fårikålmiddag, gikk kanskje ut litt for bar i vinden, men solen varmet.
 Jeg var ute mandag kveld å tok inn noen planter som jeg var redd skulle fryse. de varslet nattefrost på værmeldinga i fargefjernsynet..
 Joda, jeg åpnet bare varandadøra, gikk ut på tøflene og i inneklær... det var + 4 grader ute og mørkt, men  jeg fant de rette potteplantene med hjelp av lyset fra vinduene, jeg husket jo hvor de sto plasert.
 Det var store tunge potter, det tok litt tid og krefter å få dem inn,  jeg ble både svett og varm...
jeg reddet plantene, men sitter her med en stemme som ikke er bra, måtte droppe korøvelsen i gårkveld.
Jeg drikker urtete, sitron med ingefær og alt det som man skal når slikt skjer, Salviete i kveld.
I morra kommer ei gruppe som skal ha foredrag å bespisning av den berømte kjærlighetsuppa, og hjemmelaget eplekake og kaffe.
 Det er presseveteranene fra Vestfold som har lagt sitt månedlige møte hit.
jeg har pyntet og gjort alt klart ute. I morra får jeg rydde litt inne i galleriet, og lage mat.
Det går nok bra, men det er litt stress når stemmen svikter som nå.
Har fylt opp badekaret med varmt vann og furuolje, det blir tidlig kvelden i kveld.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar