Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 27. juni 2014

Peoner

Peonene blomstrer, noen er alt ferdige, mens andre har akkurat kommet i blomst fjorten dager før vanlig tid. peoner er en gammel hageplante som er Ganske hardfør. Den tåler lite å deles og flyttes, men derimot blomstrer den utrolig, bare den får stå i fred. jeg har kunn delt mine en gang, og meningen er at jeg skal dele etter blomstring i år.
jeg vil gjerne lage et helt nytt bedd bare med peoner...som en hekk i en bue...drømmer litt nå.
jeg har 8 ulike slag så det hadde blitt fint trur jeg.
Viktig når man planter om at man ikke planter dem for dypt. De skal stå i samme høyde som det de gjorde før deling.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar