Familie,Hage,Galleri,Kanotur,Konserter,Lysthus

Hage (89) mat (38) Urter (26) Familie (24) Konserter (20) Økologi (20) Foredrag (19) Filosofi (15) Artikler radio tv (14) Galleri (11) Helse (11) Kanoutleie (11) Liljer (8) Interiør (7) Roser (7) Vinter (7) Peoner (6) Iris (5) Lysthus (5) Bever/fiske (4) Gamlestua (4) Geologi (3) Hønene (3) Hestene (2) Hosta (2) Program (2) Reiser (2) Reiser ferie (2) Riddersporer (2) Sommerfugler (2) pelargonia. (2) Bever (1) Veldedighet (1) krokus (1) oppussing (1) verktøy (1)

fredag 1. november 2013

Nytt blomsterbedd

I deilig novembersol satt jeg planen om et nytt blomsterbedd ut i livet..
Jeg lager bed på en litt anderledes måte...
 jeg kaller det for latmannsbedd :) fast det er ganske tungt endå...
Denne gangen hadde jeg noe gammel strie liggende som jeg la dobbel på marken.

Her står fra før et Rosehagtorn med litt beplanting rundt... men det tives ikke..
så jeg henter hestegjødsel fra hestehavna, og legger oppå strien...
Bondens gull :)
Fikk disse hjerteforma løkformene, med Allum av barnebarna til bursdagen min... håper de vil trives her :)
 
Så tar jeg gamle takstein som kant rundt. Den både varmer og holder jorden på plass...
Jeg har en sekk med økojord igjen fra jeg pottet pelargonia, den  legger jeg oppå hestemøkka rundt treet.
Så tar jeg og henter jord fra hønsegården, den er ferdig blandet med hønsgjødsel, :)

til sist tar jeg jord fra den gamle komposten bak utedoen..den har ligget der noen år og er nå fin jord.

jeg har tenkt å plant til med vårløk, og neste år planter jeg også litt andre lave vekster her litt til nytte og litt til pryd..:)

Ganske fornøyd med dagens innsats. Litt vondt her og der..men forventningene om et bra resultat jager vontene vekk :)
Skal legge mer takstein på i morra... jeg og min venn,  trilleboret  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar